Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Forretningsorden

Forretningsorden for HavdrupListen 

Denne forretningsorden gælder for bestyrelsen i HavdrupListen i Solrød Kommune.  

 

1.0 Konstituering 

1.1 Bestyrelsen træder sammen for at konstituere sig umiddelbart efter den ordinære generalforsamling. 

1.2 Bestyrelsen vælger på det konstituerende møde blandt sine medlemmer (1) en formand, (2) en økonomiansvarlig (kasserer), (3) en næstformand, (4) en medlemsansvarlig, (5) en web-master. Dette i overensstemmelse med vedtægternes § 8. Herudover kan bestyrelsen, hvis der er behov, vælge en daglig administration af it-systemer, medlemsfortegnelser, m.m. uden for bestyrelsens kreds. Valgene sker med simpelt stemmeflertal, og ved stemmelighed afgøres valget ved lodtrækning. 

1.3 Formanden, næstformanden og kassereren udgør bestyrelsens forretningsudvalg. Dette udvalg varetager foreningens daglige drift i perioder uden for bestyrelsesmøderne. Nødvendige beslutninger i perioden forelægges bestyrelsen på førstkommende bestyrelsesmøde. 

1.4 Udover de i punkt 1.2 og 1.3 nævnte valg kan bestyrelsen vælge at nedsætter følgende arbejdsgrupper hvis der findes behov: 

  • Arbejdsgruppe til Kommunevalg 
  • Arbejdsgruppe til gennemførelse af div. arrangementer 
  • Arbejdsgruppe til kontakten til medlemmerne 

 

1.5 Bestyrelsens medlemmer honoreres ikke, men kan få refunderet udgifter i forbindelse med udførelsen af deres hverv i bestyrelsen. 

 

2.0 Indkaldelse af møde 

2.1 Bestyrelsen afholder ordinært bestyrelsesmøde 6-8 gange om året. De faste bestyrelsesmøder aftales allerede på det konstituerende møde for et år ad gangen. 

2.2 Formanden skal sikre, at bestyrelsen derudover holder møde, når det er nødvendigt, eller når det kræves af et bestyrelsesmedlem eller revisor. 

2.3 Formanden skal sikre, at alle medlemmer af bestyrelsen indkaldes. Indkaldelse skal ske pr. mail med mindst otte dages varsel. Varslet kan dog forkortes, hvis det er nødvendigt af hensyn til en sags hastende karakter. 

2.4 Indkaldelse til bestyrelsesmøder skal indeholde dagsorden med indstilling til beslutninger og være suppleret med eventuelt skriftligt materiale, som er nødvendigt for at vurdere og behandle emnerne på dagsordenen. 

Dagsordenen skal som minimum indeholde følgende emner: 

  1. Referat fra sidste møde til godkendelse 
  2. Godkendelse af mødets dagsorden 
  3. Formandens redegørelse om aktuelle emner samt oplæg til beslutninger 
  4. Orientering fra de enkelte bestyrelsesmedlemmer om deres ansvarsområde siden sidst 
  5. Orientering om foreningens økonomi 
  6. Evt. status fra byrådet fra det/de valgte byrådsmedlemmer 

 

3.0 Afholdelse af bestyrelsesmøde 

3.1 Bestyrelsesmøder ledes af formanden. 

3.2 Bestyrelsesmøder afholdes som udgangspunkt ved fysisk fremmøde, men kan afholdes skriftligt eller elektronisk efter formandens bestemmelse, hvis det er foreneligt med bestyrelsens arbejde. Ethvert medlem af bestyrelsen kan dog altid forlange, at der sker en mundtlig drøftelse. 

3.3 Bestyrelsen kan træffe beslutninger, når mindst halvdelen af medlemmerne er tilstede. 

3.4 Alle beslutninger i bestyrelsen træffes med simpelt stemmeflertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. 

 

4.0 Referat af møde 

4.1 Der udarbejdes referat af drøftelserne og beslutningerne på et bestyrelsesmøde. Af referatet skal det fremgå, hvem der har ledet mødet, hvem der har deltaget i mødet, hvad dagsordenen for mødet har været, og hvad beslutningerne i relation til hvert enkelt punkt på dagsordenen har været. 

4.2 Der udpeges en referent på hvert møde. Denne sørger for, at skrive referat af et bestyrelsesmøde og udsendes til bestyrelsens medlemmer senest otte dage efter bestyrelsesmødet. 

4.3 Et bestyrelsesmedlem, der har været til stede ved et bestyrelsesmøde, og som er uenig i en truffet beslutning, har ret til at få sin mening indført i referatet. Eventuelle bemærkninger til et referat skal meddeles formanden senest otte dage efter modtagelse af referatet. 

 

5.0 Bestyrelsens opgaver 

5.1 Bestyrelsen varetager den overordnede og strategiske ledelse af foreningen og har ansvar for foreningens daglige drift, herunder kontakten til foreningens medlemmer. 

5.2 Bestyrelsen behandler efter behov og mindst én gang årligt følgende emner: 

  • Årsbudget og -regnskab, 
  • Ledelses- og organisationsforhold, 
  • Målsætning, strategi og forretningsplan, 
  • Gennemgang og eventuelt ændring af forretningsordenen. 

 

 6.0 Bestyrelsens beslutningskompetence 

6.1 Bestyrelsen behandler og træffer beslutning i alle spørgsmål, der efter foreningens forhold er af betydning for foreningens drift, strategier mv., herunder opretholdelse af partiets politiske linje og vælgerforeningens formål. 

 

7.0 Foreningens ansigt udadtil 

7.1 Formanden har bestyrelsens kontakt til administrationen i kommunen og til den HavdrupListens gruppe på rådhuset og er foreningens talsmand udadtil, medmindre formanden i konkrete tilfælde delegerer opgaven til et andet medlem af bestyrelsen. 

 

8.0 Tavshedspligt 

8.1 Bestyrelsens medlemmer har tavshedspligt med hensyn til alt, hvad de erfarer i deres egenskab af bestyrelsesmedlemmer og deres byrådsmedlem, medmindre der er tale om forhold, som efter sagens natur skal bringes til tredjemands kundskab. 

 

9.0 Andre bestemmelser 

9.1 Forretningsordenen træder i kraft på den dato, der er anført nedenfor, og underskrives af alle bestyrelsens medlemmer. Forretningsordenen skal særskilt underskrives af alle bestyrelsesmedlemmer, der indvælges efter ikrafttrædelsesdatoen. 

 

Således vedtaget den 28. august  2022 af HavdrupListens bestyrelse. 

Vil du være med ?
Vil du også være med til at gøre en forskel.....

Som medlem af HavdrupListen er du med til at forme og gennemføre HavdrupListens politik og mærkesager. Du får indblik og indflydelse på dit lokalområde og bliver en del af et stærkt fællesskab af lokalt forankrede ildsjæle.

Meld dig ind her

Meld ind
Seneste nyt

3 weeks ago

Du har sikkert allerede lagt mærke til, at sommervejret ikke viser sig fra sin bedste side, og at DMI har varslet store mængder regn 🌧️ Lige nu ligger Solrød Kommune i kanten af regnvejrsbæltet, det kan dog ændre sig, og vi anbefaler, at du følger situationen hos DMI. Vi følger også nøje med og har kontrolleret alle riste og bække og sikret, at der er god gennemstrømning - med et særligt øje ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 month ago

HavdrupListen ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 months ago

Så er vi klar til at præsentere HavdrupListens nye spidskandidat til KV25 🗳Mit navn er Bo C. Christiansen, jeg er 49 år og har boet i Havdrup siden 2013. Jeg er fraskilt og har en søn, som jeg har i en 14/14-ordning. Til daglig arbejder jeg i en større drikkevandsforsyning, hvor jeg beskæftiger mig med noget af det vigtigste vi har: rent og sundt vand. I fritiden er jeg en del af Havdrup Gymna ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 months ago

Vi er klar til at præsentere endnu en kandidat til kommunalvalget:Mit navn er Christian Vang, og jeg genopstiller til kommunalvalget for HavdrupListen. Jeg er 41 år, bor i Havdrup med min familie, hvor jeg er født og opvokset. Med undtagelse af et efterskoleår, et halvt år i Australien og en kort afstikker til København har jeg boet hele mit liv i Havdrup. Som far til to er jeg engageret i og b ... See MoreSee Less
View on Facebook

2 months ago

Så er vi klar til at præsentere endnu en kandidat til KV25:Jeg hedder Stine, 35 år, og bosat i Havdrup siden 2015 og jeg stiller op for HavdrupListen, ved det kommende kommunalvalg 🗳Jeg er udpræget foreningsmenneske med stor F, og har brændt hele livet for gøre noget godt for andre - tidl. formand for Havdrup Borgerforening, været involveret i bestyrelser og frivilligt arbejde siden 8. Klasse. ... See MoreSee Less
View on Facebook